Βουλή - Ερωτήσεις

Οι ελλείψεις στα σχολεία της Δυτικής Αττικής υποβαθμίζουν το περιεχόμενο της μόρφωσης και οξύνουν τις κοινωνικές ανισότητες

11/11/2014
Προς: 
τον κ. Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ερώτηση
Αριθμός πρωτοκόλλου κατάθεσης:4494/11.11.2014
 
Οι ελλείψεις στα σχολεία της Δυτικής Αττικής υποβαθμίζουν το περιεχόμενο της μόρφωσης και οξύνουν τις κοινωνικές ανισότητες
   
Έχουν περάσει δύο μήνες από την έναρξη της σχολικής χρονιάς και τα σχολεία εξακολουθούν να υπολειτουργούν. Ειδικότερα, στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική υπάρχουν σήμερα 16 κενά ΠΕ70 Δασκάλων, 4 κενά ΠΕ60 Νηπιαγωγών, 1 κενό ΠΕ19-20 Πληροφορικής, 5 κενά ΠΕ11 Φυσικής Αγωγής, 4 κενά και 13 ώρες ΠΕ06 Αγγλικών και 2 κενά και 10 ώρες ΠΕ16 Μουσικής. Μεγάλος επίσης είναι ο αριθμός των κενών σε εκπαιδευτικούς, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης. Σε ότι αφορά μάλιστα στην παροχή Παράλληλης Στήριξης σε μαθητές με αναπηρία που φοιτούν στα Γενικά σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική, από τον εγκεκριμένο αριθμό έχει καλυφθεί μόλις το 33%.
Το Υπουργείο Παιδείας επιλέγει να καλύψει τις εκπαιδευτικές ανάγκες των μαθητών, όχι με την πρόσληψη εκπαιδευτικών αλλά με συγχωνεύσεις τμημάτων και τάξεων, στοιβάζοντας υπεράριθμους μαθητές σε ακατάλληλες αίθουσες άθλιων κτιρίων, χωρίς καμία υλικοτεχνική υποδομή, με τα ολοήμερα τμήματα να υπολειτουργούν ή να μη λειτουργούν, αφού οι εκπαιδευτικοί μεταφέρθηκαν στο πρωινό ωράριο λειτουργίας.
Η κατάσταση αυτή, απόρροια των δραστικών περικοπών των δαπανών στον προϋπολογισμό για την Παιδεία και της προσαρμογής της εκπαίδευσης στις μνημονιακές επιταγές, έχει σαν αποτέλεσμα την υποβάθμιση του περιεχομένου της μόρφωσης και την όξυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, ειδικά σε μια περιοχή όπως η Δυτική Αττική, όπου οι μαθητές και οι οικογένειές τους διαβιούν κάτω από συνθήκες εξαιρετικά δύσκολες σε όλα τα επίπεδα.
Με δεδομένο ότι έχουν χαθεί χιλιάδες διδακτικές ώρες, λόγω των 1100 και πλέον κενών στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σε όλη την Ελλάδα, καθώς και ότι οι πραγματικές ανάγκες των μαθητών πρέπει να καλύπτονται με μόνιμους δασκάλους, σε ολιγομελή τμήματα, με επαρκή υλικοτεχνική υποδομή και όχι με αντιδεοντολογικές και αντιεκπαιδευτικές προτάσεις, όπως είναι η δωρεάν εργασία με αντάλλαγμα μόρια ή οι προσλήψεις εκπαιδευτικών από προγράμματα εργασίας του ΟΑΕΔ ή η επιβολή ελαστικού προγράμματος προσαρμοσμένου στο υπάρχον διαθέσιμο προσωπικό, και κυρίως υπενθυμίζοντας το δικαίωμα όλων των μαθητών στη δημόσια και δωρεάν Παιδεία και το δικαίωμα όλων των πολιτών στην αμειβόμενη εργασία όπως επιτάσσει το Σύνταγμα,
 
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
 
1.    Προτίθεται να καλύψει άμεσα τα κενά στα σχολεία της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στη Δυτική Αττική, προσλαμβάνοντας εκπαιδευτικούς από τους ενιαίους πίνακες αναπληρωτών;
2.    Με ποιο τρόπο σκοπεύει να καλύψει τα κενά στις δομές της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε εκπαιδευτικό, ειδικό εκπαιδευτικό και ειδικό βοηθητικό προσωπικό;
3.    Πότε σκοπεύει να καλύψει το σύνολο των αναγκών σε Παράλληλη Στήριξη των μαθητών με αναπηρία, με δεδομένο το γεγονός ότι μέχρι τώρα έχει καλυφθεί μόνο το 33% των εγκεκριμένων παράλληλων;
 
 
Οι ερωτώντες Βουλευτές
Γιώργος Πάντζας
 
Τάσος Κουράκης
 
Απάντηση: 

Δείτε την απάντηση εδώ: http://bit.ly/1vbpbBq