Βουλή - Ερωτήσεις

Τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν στο νομό Ηρακλείου δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων

21/11/2014
Προς: 
τον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων
Ερώτηση

Αριθμός πρωτοκόλλου κατάθεσης:4855/21.11.2014

Τα εκπαιδευτικά κενά παραμένουν στο νομό Ηρακλείου δημιουργώντας σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολείων


Δύο μήνες και πλέον από την έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία της χώρας και παρά τις υποσχέσεις του ίδιου του υπουργού Παιδείας για έγκαιρη κάλυψη των κενών, οι ελλείψεις σε διδακτικό προσωπικό (δασκάλους, καθηγητές και εκπαιδευτικούς ειδικοτήτων) συνεχίζονται.

Λόγω των μηδενικών προσλήψεων τα τελευταία χρόνια με την εφαρμογή των μνημονιακών πολιτικών η κατάσταση σε πολλά σχολεία της χώρας είναι απαράδεκτη.

Στο νομό Ηρακλείου, μόνο στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση - με βάση στοιχεία αιρετού του ΠΥΣΠΕ στις 17.11.14, τα κενά είναι:

-    Στα Δημοτικά Σχολεία: 10 σε πρωινά τμήματα, ενώ περίπου 25 τμήματα λειτουργούν με περισσότερους από 25 μαθητές. Πολλά ολοήμερα ΕΑΕΠ υπολειτουργούν και άλλα 10 ολοήμερα σε κλασικά σχολεία παραμένουν κλειστά.

-    Στα νηπιαγωγεία: 10 κυρίως σε ολοήμερα.

-    Στις ειδικότητες, ακόμη και στα ΕΑΕΠ σχολεία υπάρχουν ακόμη κενά και «φυσικά δε γίνεται λόγος για γυμναστική και αγγλικά στα σχολεία κλασικού προγράμματος τα οποία τα τελευταία τέσσερα χρόνια σπάνια έχουν κάποια από αυτές τις ειδικότητες».

-    Στην ειδική αγωγή: 55 δάσκαλοι παράλληλης στήριξης (από τις 148 εγκεκριμένες θέσεις καλύφθηκαν οι 98) και 7 νηπιαγωγοί.

-    Στα τμήματα ένταξης: 6 παραμένουν κλειστά, «με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα Δ.Σ. Πύργου και Ζαρού, με μεγάλο αριθμό μαθητών που έχουν διάγνωση από ΚΕΔΔΥ».

Αντίστοιχη είναι η κατάσταση και στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση όπου τα λειτουργικά κενά αυτή την ώρα είναι περίπου 50 γενικής παιδείας, 15 ειδικής αγωγής και 25 μουσικών και καλλιτεχνικών ειδικοτήτων.

Επειδή με τις οι ελλείψεις εκπαιδευτικών σε πολλά σχολεία, κυρίως της περιφέρειας, δημιουργούνται σοβαρά προβλήματα στη λειτουργία των σχολικών μονάδων και  καταστρατηγείται η ισότητα των ευκαιριών των μαθητών

Επειδή προτροπές προς τις σχολικές μονάδες να «διαχειριστούν μόνοι τους τη μιζέρια τους» δεν μπορούν να βρουν ανταπόκριση αφού καμία σχολική μονάδα δεν μπορεί να λύσει μόνη της το πρόβλημα

   

αλλά και επειδή μέχρι σήμερα το υπουργείο δεν απαντάει στις σχετικές παρεμβάσεις μας (ερωτήσεις και αναφορές)

Ερωτάται ο κ. Υπουργός:

1.    Για ποιο λόγο δεν έχουν καλυφτεί μέχρι σήμερα οι αναγκαίες για την πλήρη λειτουργία των σχολείων θέσεις εκπαιδευτικού προσωπικού;

2.    Με ποιο τρόπο θα αντιμετωπίσει το Υπουργείο τα τεράστια κενά που υπάρχουν στα σχολεία όλης της χώρας και ειδικότερα του νομού Ηρακλείου; Ποιο είναι το ακριβές χρονοδιάγραμμα για την κάλυψη τους;

3.    Προτίθεται να προβεί άμεσα σε προσλήψεις εκπαιδευτικών;


Οι ερωτώντες βουλευτές

Κριτσωτάκης Μιχάλης

Κουράκης Τάσος

Διακάκη Μαρία

 

Απάντηση: 

Δείτε την απάντηση εδώ: http://bit.ly/1y8jXFe