Δελτία Τύπου

Ταχύτατες και πρωτόγνωρα αρνητικές οι συνέπειες των νομοθετικών ρυθμίσεων για τους δυο τύπους απολυτηρίων Λυκείου, που ψήφισε πριν λίγες ημέρες η Κυβέρνηση. Τραγική δικαίωση των επισημάνσεων του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.

Ημερομηνία: 
03/06/2011

Ταχύτατες και πρωτόγνωρα αρνητικές οι συνέπειες των νομοθετικών ρυθμίσεων για τους δυο τύπους απολυτηρίων Λυκείου, που ψήφισε πριν λίγες ημέρες η Κυβέρνηση.  Τραγική δικαίωση των επισημάνσεων του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή.
 
Ο Τάσος Κουράκης, βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ  Ά Θεσσαλονίκης και Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής, με αφορμή τα πολλά δημοσιεύματα σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν όσοι και όσες έλαβαν  απολυτήρια Λυκείου που προέκυψαν από ενδοσχολικές εξετάσεις, έκανε την εξής δήλωση:
 
 ΄΄Μέγα λάθος αποτέλεσε  η ρύθμιση που περιείχε ο πριν ένα μήνα ψηφισθείς νόμος του Υπουργείου Παιδείας με θέμα΄΄Θεσμικό πλαίσιο των Πρότυπων Πειραματικών Σχολείων, ίδρυση ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, οργάνωση του Ινστιτούτου Τεχνολογίας, Υπολογιστών και Εκδόσεων «ΔΙΟΦΑΝΤΟΣ» και λοιπές διατάξεις΄΄ και αφορούσε στην απόκτηση απολυτηρίου από το Λύκειο χωρίς αναγκαστική συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις, αλλά μόνο με συμμετοχή σε ενδοσχολικές εξετάσεις.
   Δυστυχώς η πραγματικότητα που διαμορφώνεται δικαιώνει τις έγκαιρες αιτιάσεις και ενστάσεις τις οποίες καταθέσαμε ως  ΣΥ.ΡΙΖ.Α. στην συζήτηση του τότε σχεδίου νόμου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων αλλά και στην Ολομέλεια της Βουλής. Είπαμε ξεκάθαρα τότε ότι πρόκειται για καθιέρωση απολυτηρίου «δευτέρας» κατηγορίας. Παράλληλα επισημάναμε ότι δεν θα μπορούσε να είναι ισότιμα δύο απολυτήρια τα οποία έχουν αποκτηθεί μέσα από εξεταστικές δοκιμασίες διαφορετικού επιπέδου δυσκολίας, όταν μάλιστα επάνω στο εν λόγω απολυτήριο αναγράφεται ότι χορηγήθηκε με τη συγκεκριμένη διάταξη.
 Η ηγεσία του Υπουργείου διαβεβαίωνε και εξακολουθεί να διαβεβαιώνει ότι και τα δύο απολυτήρια θα είναι ισότιμα, κάτι το οποίο όμως στην πράξη αποδεικνύεται τουλάχιστον ανακριβές αφού σε πολλά πανεπιστήμια  του εξωτερικού γίνονται δεκτά μόνο τα ενιαία απολυτήρια Λυκείου που μπορούν να οδηγήσουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ενώ άλλα ως κριτήριο εισαγωγής πιστοποιούν τους βαθμούς στα μαθήματα βαρύτητας, αναλόγως του γνωστικού αντικειμένου, από το βαθμό που έχει πάρει ο υποψήφιος στο αντίστοιχο μάθημα στις πανελλαδικές εξετάσεις. Ουσιαστικά με μόνο σκοπό το ξαλάφρωμα της εξεταστικής διαδικασίας από αρκετές χιλιάδες υποψηφίους για λόγους οικονομίας κυρίως, με προχειρότητα και χωρίς να λάβει υπόψη όλες τις παραμέτρους το Υπουργείο ώθησε 4.500 μαθητές και τις οικογένειες στον «εύκολο» δρόμο ενός κατώτερου απολυτηρίου, αποκλείοντας τους συγχρόνως μια δυνατότητα, αυτή του να σπουδάσουν στο εξωτερικό, εφόσον το επιθυμούν.       
Ήδη πολλά πανεπιστήμια της αλλοδαπής σύμφωνα με δημοσιεύματα του ημερήσιου τύπου έχουν απορρίψει τις αιτήσεις πολλών παιδιών που ανήκουν στην νέα αυτή «ειδική» κατηγορία αποφοίτων. Καλούμε άμεσα το Υπουργείο να εξετάσει τις πιθανές λύσεις για την ουσιαστική εξομοίωση του απολυτηρίου των 4.500 νέων που ουσιαστικά παραπλάνησε με το Ενιαίο Εθνικό Απολυτήριο Λυκείου και, να μην επαναλάβει την ίδια εκτρωματική, πρόχειρη και ανεύθυνη πολιτική στα απολυτήρια του Λυκείου τη νέα σχολική χρονιά, καταργώντας τη συγκεκριμένη ρύθμιση.΄΄