Δελτία Τύπου

Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ οδηγεί στην υποβάθμιση και στη διάλυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα.

Ημερομηνία: 
07/02/2011

Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ οδηγεί στην υποβάθμιση και στη διάλυση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρα.
Τη Δευτέρα, στις 7/2/2011, ο βουλευτής Τάσος Κουράκης, αρμόδιος για τα θέματα παιδείας στην κοινοβουλευτική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, συναντήθηκε με τον πρύτανη του Α.Π.Θ., Ιωάννη Μυλόπουλο, και τον αντιπρύτανη οικονομικού προγραμματισμού και ανάπτυξης, Ιωάννη Παντή, και συζήτησε για το σχεδιαζόμενο νομοσχέδιο της μεταρρύθμισης των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων. Στη συνέχεια, ο Τάσος Κουράκης έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Το νομοσχέδιο για τα ΑΕΙ πρόκειται να αλλάξει δραματικά το τοπίο στην ανώτατη εκπαίδευση. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με την πλήρη διάλυση του ελληνικού πανεπιστημίου που το Υπουργείο Παιδείας έχει συστηματικά εδώ και μήνες φροντίσει να απαξιώσει μέσα από συντονισμένες επιθέσεις ενάντια στον ακαδημαϊκό και επιστημονικό κόσμο της χώρας. Το Υπουργείο δεν ενδιαφέρεται να αντιμετωπίσει τις υπαρκτές ελλείψεις και προβλήματα. Πως θα μπορούσε να γίνει αυτό, τη στιγμή που συρρικνώνεται η χρηματοδότηση των ανώτατων ιδρυμάτων, καθυστερούν οι διορισμοί μελών ΔΕΠ, κόβονται οι πιστώσεις συμβασιούχων διδασκόντων στα ΑΕΙ και έκτακτου προσωπικού στα ΤΕΙ, όταν δεν χρηματοδοτείται η έρευνα και καταργούνται οι υποτροφίες του ΙΚΥ;
Το νέο νομοσχέδιο, προωθεί κατά παράβαση του ίδιου του Συντάγματος τη νεοφιλελεύθερη μετάλλαξη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, με τη ριζική απόσυρση της Πολιτείας από την υποχρέωσή της να χρηματοδοτεί το πανεπιστήμιο, παροτρύνοντας εκβιαστικά τα ιδρύματα στην αναζήτηση χορηγών-επενδυτών, ιδιωτικών πόρων, και οδηγώντας προοπτικά στην εισαγωγή διδάκτρων. Παράλληλα καταλύει το αυτοδιοίκητο των πανεπιστημίων, αντικαθιστώντας ουσιαστικά τα συλλογικά όργανα διοίκησης από εξωακαδημαϊκούς και υπερσυγκεντρωτικούς μηχανισμούς διαχείρισης. Με τον τρόπο αυτό αυξάνεται κατακόρυφα η δυνατότητα της κρατικής παρέμβασης στις οικονομικές, ερευνητικές και διδακτικές δραστηριότητες των πανεπιστημίων. Η ακαδημαϊκή ελευθερία και η διδακτική αυτονομία ερευνητών και διδασκόντων συρρικνώνεται, την ίδια στιγμή που το ίδιο το πανεπιστήμιο ξεπέφτει σε πάροχο κατάρτισης και δεξιοτήτων που θεραπεύουν τις ανάγκες της αγοράς. Τέλος δρομολογείται η σταδιακή εγκατάλειψη της σύνδεσης πτυχίου και συγκεκριμένης επιστήμης, οδηγώντας σε εξατομικευμένα πτυχία που δεν εξασφαλίζουν στους κατόχους τους επαγγελματικά δικαιώματα. Οικοδομείται δηλαδή ένας νέος τύπος πτυχιούχου-εργαζόμενου που αδυνατεί να διεκδικήσει οτιδήποτε σε μία συλλογική βάση και πορεύεται μοναχικά ανάμεσα στην ανεργία, την υποαπασχόληση και την επισφαλή εργασία. Το νομοσχέδιο πρέπει να βρει απέναντί τη δυναμική κινητοποίηση των φοιτητών, της πανεπιστημιακής κοινότητας, ολόκληρης της ελληνικής κοινωνίας. Μια σύγχρονη και αναβαθμισμένη δημόσια και δωρεάν ανώτατη εκπαίδευση είναι ένα συνταγματικό δικαίωμα και ένα κοινωνικό αγαθό που δεν χαρίζεται χωρίς αγώνες».
 
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ