Βουλή - Ερωτήσεις

Αναιτιολόγητη και αδιαφανής η μη κάλυψη τμημάτων τσιγγανοπαίδων τριών σχολείων της περιοχής Αχαρνών με εκπαιδευτικό προσωπικό , παρά το μεγάλο ενδιαφέρον εκπαιδευτικών να διδάξουν εκεί.

25/10/2011
Προς: 
την κ. Υπουργό Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Ερώτηση

 

αριθμός πρωτοκόλλου κατάθεσης:1018/25.10.2011
 
 
Αναιτιολόγητη και αδιαφανής η μη κάλυψη τμημάτων τσιγγανοπαίδων τριών σχολείων της περιοχής Αχαρνών με εκπαιδευτικό προσωπικό , παρά το μεγάλο ενδιαφέρον εκπαιδευτικών να διδάξουν εκεί.
  Σε τρία δημοτικά σχολεία σχολειά των Αχαρνών  (3ο , 7ο , 16ο ) υπάρχουν οργανικές θέσεις για τμήματα ενισχυτικής διδασκαλίας τσιγγανοπαίδων  λόγω του μεγάλου αριθμού των ρομά  που φοιτούν σε αυτά τα σχολεία (στο 3ο το  σύνολο των μαθητών είναι  268 μαθητές εκ των οποίων οι 40 είναι ρομά, στο 7ο όπου φοιτούν 295 μαθητές οι  14 είναι ρομά, ενώ στο 16ο στους 172 μαθητές  οι 121 είναι ρομά).  
 Φέτος ενώ ήδη έχει περάσει ενάμισης μήνας από την έναρξη της σχολικής χρονιάς αυτά τα τμήματα (απαραίτητα για τη λειτουργία των σχολείων) δεν λειτουργούν λόγω έλλειψης δασκάλων ( συνταξιοδοτήσεις και αποσπάσεις). Τα λειτουργικά κενά αυτών των οργανικών θέσεων δεν έχουν καλυφτεί ούτε από τις τρεις φάσεις αναπληρωτών που έστειλε το υπουργείο. Σύμφωνα με καταγγελία του Συλλόγου Δασκάλων και Νηπιαγωγών της Ανατολικής Αττικής η διευθύντρια της πρωτοβάθμιας  εκπαίδευσης Αν. Αττικής, αρνήθηκε να εμφανίσει τα κενά αυτά στη διαδικασία τοποθέτησης  των αναπληρωτών με αποτέλεσμα οι συγκεκριμένοι εκπαιδευτικοί να μην τα γνωρίζουν και να μην τα δηλώνουν  ως  προτίμηση για τοποθέτηση. Σε δυο μάλιστα περιπτώσεις όπου αναπληρωτές και αναπληρώτριες  γνωρίζοντας την ύπαρξη των κενών και θέλοντας να προσφέρουν σε αυτά τα παιδιά δήλωσαν ως  πρώτη τους προτίμηση το 16ο Αχαρνών, το  ΠΥΣΠΕ τις τοποθέτησε σε άλλα σχολεία (μια εκ των δυο τοποθετήθηκε σε σχολείο που είναι και υπεράριθμη γιατί δεν είχε κενό). Οι δυο εκπαιδευτικοί έκαναν ένσταση που δεν συζητήθηκε .
Επειδή οι μαθητές των τριών σχολείων  λόγω των ιδιαίτερων οικονομικοκοινωνικών συνθηκών στις οποίες ζουν, χρειάζονται απαραίτητα τη λειτουργία αυτών των τμημάτων αντισταθμιστικής αγωγής, για την πιο ομαλή ένταξη τους στο σχολικό περιβάλλον,
Ερωτάται η κ. Υπουργός:
1) Θα καλυφθούν άμεσα όλα τα λειτουργικά κενά των τριών σχολείων από τον κρατικό προϋπολογισμό;
2) Θα αναζητηθούν ευθύνες για την μη εμφάνιση των συγκεκριμένων οργανικών κενών καθώς και για την μη τήρηση των νόμιμων διαδικασιών όσον αφορά στα δικαιώματα μαθητών και εκπαιδευτικών;  
                                               
                                                 Ο ερωτών βουλευτής
 
Αναστάσιος Κουράκης