Βουλή - Ερωτήσεις

Στην εξαγγελία του Υπουργείου έμεινε η δωρεάν παροχή ξενόγλωσσων βιβλίων και στο Λύκειο.

15/11/2011
Προς: 
την κα. Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων
Ερώτηση

 

αριθμός πρωτοκόλλου κατάθεσης:1590/15.11.2011
 
 
Στην εξαγγελία του Υπουργείου έμεινε η δωρεάν παροχή ξενόγλωσσων βιβλίων και στο Λύκειο.
 
Δυστυχώς και αυτή τη σχολική χρονιά, εν μέσω της οξύτατης κοινωνικής κρίσης που πλήττει τα εισοδήματα των εργαζομένων και τους επιβαρύνει διαρκώς με δυσβάστακτες «έκτακτες» εισφορές, οι γονείς καλούνται να πληρώσουν από την τσέπη τους τα ξενόγλωσσα βιβλία των παιδιών τους στο Λύκειο.
 
Για το ίδιο θέμα είχαμε καταθέσει ερώτηση (αρ. πρωτ.582/3.11.2009) και είχαμε λάβει την απάντηση πως το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο εξετάζει το ενδεχόμενο συγγραφής ξενόγλωσσων βιβλίων για το Λύκειο. Είχε προηγηθεί και η παρέμβαση του Συνηγόρου του Παιδιού, ο οποίος αποφαίνονταν πως η δωρεάν εκπαίδευση των ελλήνων πολιτών θεωρείται κεκτημένο δικαίωμα που απορρέει από το ελληνικό Σύνταγμα. Παρά τη δέσμευση τότε του Υπουργείου προς τον Συνήγορο πως από το σχολικό έτος 2009-2010 θα ξεκινούσε η δωρεάν διανομή ξενόγλωσσων βιβλίων και στο λύκειο, τίποτα δεν έγινε στην πράξη.
 
Επειδή δεν επιτρέπεται η οικονομική κρίση να πλήττει τον ευαίσθητο τομέα της παιδείας,
 
Επειδή τα βιβλία αποτελούν στοιχειωδώς απαραίτητα διδακτικά μέσα γίνεται σαφές ότι δεν επιτρέπεται η μερική κατάργηση της δωρεάν διανομής τους,
 
Επειδή όπως προκύπτει από το άρθρο 16, παρ. 4 του Συντάγματος, δεν πρέπει να εξαιρούνται από τη δωρεάν παροχή των ξενόγλωσσων βιβλίων οι μαθητές Λυκείου, εφόσον ισχύει για τους μαθητές των υπόλοιπων βαθμίδων της δημόσιας εκπαίδευσης,    
 
Ερωτάται η κ. Υπουργός
 
1)      Ποια μέτρα θα πάρει προκειμένου να εφαρμοστεί άμεσα η δωρεάν παροχή των ξενόγλωσσων σχολικών βιβλίων και στους μαθητές του Λυκείου;
2)      Έχει ξεκινήσει η συγγραφή ξενόγλωσσων βιβλίων για το Λύκειο; Αν ναι, σε ποιο στάδιο βρίσκεται; Αν όχι, τι σκοπεύει να πράξει το Υπουργείο;
 
Ο ερωτών βουλευτής
Τάσος Κουράκης

 

Απάντηση: 

ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Θα συζητηθεί η τρίτη με αριθμό 182/15-11-2011 επίκαιρη ερώτηση δευτέρου κύκλου του Βουλευτή του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδας κ. Ιωάννη Γκιόκα προς την Υπουργό Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, σχετικά με τη δωρεάν διανομή ξενόγλωσσων σχολικών βιβλίων.
Στην επίκαιρη ερώτηση του κ. Γκιόκα θα απαντήσει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου.
Το λόγο έχει ο κ. Γκιόκας για να παρουσιάσει την επίκαιρη ερώτησή του.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κυρία Υφυπουργέ, παρά τις κατά καιρούς διαβεβαιώσεις του Υπουργείου για το αντίθετο, διανύουμε μία ακόμα χρονιά που τα βιβλία για τα ξενόγλωσσα μαθήματα δεν έχουν διανεμηθεί στα λύκεια δωρεάν, όπως θα έπρεπε σε όλους τους μαθητές. Η κατάσταση σήμερα έχει ως εξής. Σε πάρα πολλές περιπτώσεις οι γονείς των μαθητών πληρώνουν από την τσέπη τους για τα ξενόγλωσσα βιβλία, σε άλλες πάλι τα αγοράζουν οι σχολικές επιτροπές και τα διανέμουν αυτές στους μαθητές, παρά τη δραματική μείωση φέτος της χρηματοδότησής τους ακόμα και κατά 60% και παρά το γεγονός ότι ακόμα και αυτό το καθεστώς της αγοράς από τις σχολικές επιτροπές και μέσω αυτών της διανομής στους μαθητές είναι απαράδεκτο. Πρέπει να σταματήσει και να αναλάβει εξ ολοκλήρου το κράτος και το Υπουργείο την προμήθεια αυτών των βιβλίων.
Η κατάσταση που υπάρχει σ’ εμάς τουλάχιστον δεν κάνει καμμία εντύπωση. Ξέρουμε ποια είναι η συνολικότερη πολιτική σας. Ξέρουμε ότι το σχέδιο που υπάρχει σήμερα είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας εμπορευματοποίησης της εκπαίδευσης και το γκρέμισμα όσων κατακτήσεων είχαν απομείνει και θύμιζαν δημόσια και δωρεάν παιδεία, μεταξύ των οποίων και η δωρεάν διανομή συγγραμμάτων και βιβλίων. Μάλιστα βρισκόμαστε στο τέλος του πρώτου τριμήνου και ακόμη και σήμερα το 20% των βιβλίων δεν έχει διανεμηθεί στα σχολεία.
Αυτό που μας κάνει όμως ιδιαίτερη εντύπωση και θέλουμε να το καταγγείλουμε -και θέλουμε και τη θέση του Υπουργείου πάνω σ’ αυτό- είναι η προκλητική στάση που υπάρχει από μερίδα σχολείων, τα οποία φθάνουν στο σημείο να ζητούν ακόμη και χαρτί απορίας από μαθητές που αρνήθηκαν –και κατά τη γνώμη μας, καλά έκαναν και αρνήθηκαν- να συμμορφωθούν με απαίτηση σχολείου που ζητούσε 15 ευρώ απ’ αυτά τα παιδιά για την αγορά ξενόγλωσσων βιβλίων, αλλά και η συμπεριφορά μιας μικρής μερίδας διευθυντών ή καθηγητών που απειλούν τους μαθητές, είτε με απουσία από το μάθημα της ξένης γλώσσας είτε ακόμη και με χαμηλή βαθμολόγηση, αν δεν προμηθευτούν με δικά τους έξοδα τα εν λόγω βιβλία. Το φαινόμενο αυτό, κατά τη γνώμη μας,  ιδιαίτερα φέτος, με την αφαίμαξη που έχει γίνει στο λαϊκό εισόδημα και με τη ραγδαία αύξηση της φτώχειας και της ανεργίας, είναι επιτακτική, άμεση ανάγκη να αντιμετωπιστεί γρήγορα.
Γι’ αυτό ρωτάμε: Τι μέτρα προτίθεται να πάρει το Υπουργείο έτσι ώστε να δίνονται δωρεάν όλα τα βιβλία όλων των τάξεων και των βαθμίδων για τις ξένες  γλώσσες που διδάσκονται στο σχολείο είτε αυτά είναι υποχρεωτικά είτε είναι επιλογής και ποια είναι η θέση του Υπουργείου γι’ αυτά τα φαινόμενα απειλών και απαράδεκτων συμπεριφορών που υπάρχουν σε ορισμένες σχολικές μονάδες.
Ευχαριστώ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Το λόγο έχει η Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Χριστοφιλοπούλου.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Κύριε συνάδελφε, θα ήθελα, αν μπορώ, να δώσω μία γενικότερη πληροφορία, γιατί θέσατε κι ένα ευρύτερο ζήτημα. Φέτος είχαμε μεγάλο πρόβλημα. Τη χρονιά της κρίσης είχαμε καλύψει τα κενά και δεν έχουμε καθόλου κενά σε προσωπικό. Υπήρξε ωστόσο το πρόβλημα των βιβλίων. Μέριμνα του Υπουργείου Παιδείας ήταν από την πρώτη στιγμή που διαπιστώθηκε το πρόβλημα να καλυφθεί η ανάγκη το ταχύτερο δυνατόν είτε με την αξιοποίηση των αποθεμάτων, που υπήρχαν είτε και με την επαναχρησιμοποίηση. Δώσαμε έμφαση ιδιαίτερα και στην αναπαραγωγή υλικού εκεί που χρειάστηκε, έτσι ώστε να μην υπάρξει ή να υπάρξει η μικρότερη δυνατή δυσκολία στη διεξαγωγή του μαθήματος. Πράγματι η κατάσταση εξομαλύνεται.
Η ερώτησή σας όμως, κύριε Γκιόκα, αφορά κυρίως τα ξενόγλωσσα βιβλία κι εκεί θα επικεντρωθεί και η δική μου απάντηση. Η ερώτησή σας και όσα προφορικά μας είπατε θέτουν ένα ζήτημα πολύ σοβαρό. Να ξεκαθαρίσουμε όμως κάτι από την αρχή. Σε ό,τι αφορά την υποχρεωτική εκπαίδευση, δεν υπάρχει κανένα κενό ούτε στη χρηματοδότηση ούτε στο νόμο. Υπάρχει η δωρεάν παροχή προς τους μαθητές είτε αυτών καθαυτών των βιβλίων του οργανισμού είτε πιστώσεων που μεταβιβάζονται από το Υπουργείο στους προϋπολογισμούς των διευθύνσεων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για την επιχορήγηση των σχολικών επιτροπών αποκλειστικά για το σκοπό της αγοράς ξενόγλωσσων βιβλίων. Είναι μια διαδικασία η οποία γίνεται παγίως αρκετά χρόνια. Θέλω όμως αυτήν να την εντάξω στο σχεδιασμό μας για την ξενόγλωσση εκπαίδευση, ο οποίος θα δείτε ότι κάθε άλλο παρά γκρέμισμα της ξενόγλωσσης παιδείας ή γενικότερα της παιδείας αποτελεί.
Κύριε συνάδελφε, ήδη ξεκινήσαμε στο 40% του μαθητικού πληθυσμού να διδάσκεται η αγγλική γλώσσα ως πρώτη γλώσσα από την Α΄ δημοτικού χωρίς γραφή και ανάγνωση, η οποία επέρχεται στην Γ΄ δημοτικού, έτσι ώστε να υπάρχει εκείνη η εξοικείωση των μικρών μαθητών των δύο πρώτων τάξεων του δημοτικού που απαιτείται για να μπορέσει να συνεχίσει η εκπαίδευσή τους έως και την Γ΄ γυμνασίου. Στόχος είναι να μπορούν να πάρουν, είτε το κρατικό πιστοποιητικό γλωσσομάθειας, το οποίο έχουμε στηρίξει και στηρίζουμε παντοιοτρόπως, είτε και κάποιο άλλο από τα εγκεκριμένα από την Ευρωπαϊκή Ένωση πιστοποιητικά, έτσι ώστε ο πρώτος κύκλος της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης να κλείνει στην Γ΄ γυμνασίου.
Για τα βιβλία, λοιπόν, της αγγλικής γλώσσας -θα έρθω αμέσως μετά στη δεύτερη ξένη γλώσσα- σε όλες τις τάξεις του δημοτικού, σε όλων των ειδών τα σχολεία κανονικά, τα ολοήμερα, αυτά που έχουν ενιαίο αναμορφωμένο πρόγραμμα σπουδών, έχουμε δωρεάν παροχή των βιβλίων στους μαθητές. Και φέτος, στην Γ΄ δημοτικού όπου δεν υπήρχε μέχρι τώρα βιβλίο του οργανισμού, συγγράφηκε με χρηματοδότηση του ΕΣΠΑ, το εγχειρίδιο, το οποίο για πρώτη χρονιά διανέμεται δωρεάν από τη φετινή σχολική χρονιά στους μαθητές. Και ως τώρα, η αποδοχή αυτού του νέου εγχειριδίου -που δεν υπήρξε πριν, ξαναλέω- έχει πολύ καλή πρόσληψη και καλά σχόλια από τα σχολεία, που το χρησιμοποιούν ήδη.
Τώρα, στον ιστότοπο του προγράμματος εκμάθησης αγγλικής γλώσσας, μπορεί κάποιος να βρει και άλλα υλικά. Δεν είναι του παρόντος. Αν θέλετε στη δευτερολογία μου, μπορούμε να πούμε περισσότερα.
Στη δεύτερη ξένη γλώσσα τώρα, είναι μια πολιτική που είχε εισαχθεί από την κυβέρνηση Καραμανλή, την οποία συνεχίσαμε και εντείνουμε εμείς, την εισαγωγή της δεύτερης ξένης γλώσσας στην Ε΄ και την ΣΤ΄ δημοτικού. Εκεί πάλι, επειδή στη δεύτερη ξένη γλώσσα -μιλώ πάντα για το δημοτικό- δεν υπάρχουν εγχειρίδια, έχουμε προβλέψει την αγορά τους με δαπάνες του Υπουργείου. Επισήμως, υπάρχει λίστα του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, από ειδική επιστημονική ομάδα, όπου υπάρχουν όλα τα εγκεκριμένα βιβλία. Δεν κατανοώ γιατί κατά τη γνώμη σας είναι πρόβλημα ο καθηγητής, ανάλογα με το επίπεδο των μαθητών του, να επιλέγει από αυτά τα βιβλία της λίστας του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής και με πολύ διαφανείς διαδικασίες αυτά, να τα προμηθεύεται η σχολική επιτροπή και να τα διανέμει δωρεάν στους μαθητές. Δεν θεωρούμε ότι αυτό είναι προβληματικό.
Κυρία Πρόεδρε, έχω υπερβεί το χρόνο μου. Θα συνεχίσω όμως, αφού ακούσω το συνάδελφο, γιατί θέλω να πω για το γυμνάσιο και για το λύκειο, όπου στο λύκειο όντως, όπως είπε και ο κ. Γκιόκας, είναι το βασικό.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): 
Θα συνεχίσετε στη δευτερολογία σας.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Επιτρέψτε μου, αλλά ξεκίνησα και νομίζω ότι με την ανοχή σας στη δευτερολογία, θα ολοκληρώσω.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου):  Ο ερωτών Βουλευτής, κ. Γκιόκας, έχει το λόγο.
ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΙΟΚΑΣ: Κυρία Υπουργέ, ακριβώς εκεί επικεντρώθηκε η ερώτηση, στο ζήτημα του λυκείου, του προβλήματος, δηλαδή που υπάρχει με τη δωρεάν διανομή των ξενόγλωσσων βιβλίων, των βιβλίων για τα ξενόγλωσσα μαθήματα στο χώρο του λυκείου.
Και εκεί ακριβώς, έχουν εντοπιστεί συγκεκριμένα ζητήματα συμπεριφορών, στάσεων –από μικρή μερίδα, δεν λέω ότι είναι καθολικό ή ότι είναι γενικευμένο- από μερίδα σχολικών μονάδων διευθυντών, κ.λπ., που απειλούν μαθητές, οι οποίοι δεν δέχονται να δώσουν 15, 20 ευρώ, για να αγοράσουν με δικά τους έξοδα, με έξοδα των γονιών τους, τα ξενόγλωσσα αυτά βιβλία. Τους απειλούν είτε με απουσία είτε με χαμηλή βαθμολόγηση, αν δεν προμηθευτούν τα εν λόγω βιβλία. Και, πραγματικά, θέλουμε διαβεβαίωση, δέσμευση του Υπουργείου, πως θα λυθεί το συγκεκριμένο ζήτημα.
Να θυμίσω ότι το Δεκέμβριο του 2009 μετά από πίεση γονιών και άλλων φορέων, το Υπουργείο τότε είχε δεσμευτεί ότι θα αντιμετωπίσει το συγκεκριμένο πρόβλημα, δηλαδή των ξενόγλωσσων βιβλίων στους μαθητές των λυκείων. Υπήρχε επίσης, η δέσμευση για έναρξη διαδικασίας συγγραφής βιβλίων από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, ότι το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, θα προέβαινε στην αγορά των πνευματικών δικαιωμάτων ξενόγλωσσων βιβλίων και στην εκχώρηση δικαιωμάτων αποκλειστικότητας από Έλληνες ή ξένους εκδότες και συγγραφείς και ο οργανισμός εκδόσεων, θα αναλάμβανε στη συνέχεια την εκτύπωση αυτών των βιβλίων. Μέχρι σήμερα, δεν έχει γίνει, απολύτως, τίποτα.
Και βέβαια, εμείς να πω εκ των προτέρων ότι δεν δεχόμαστε το επιχείρημα της κακής δημοσιονομικής κατάστασης της χώρας και γιατί γι’ αυτήν την κατάσταση δεν φέρουν καμμιά ευθύνη ούτε εργαζόμενοι ούτε λαϊκές οικογένειες ούτε τα παιδιά τους, που σήμερα στερούνται αυτό το απαραίτητο εργαλείο, για το διδακτικό έργο. Αλλά και γιατί σήμερα στο χώρο της εκπαίδευσης, υπάρχει μια συνολικότερη πολιτική που εφαρμόζεται, εμείς λέμε, ανταποδοτικής λειτουργίας, εμπορευματοποίησης, κατηγοριοποίησης σχολικών μονάδων και μαθητών με βάση και την τσέπη των γονιών. Και αυτή η στρατηγική δεν ξεκίνησε τα δύο τελευταία χρόνια. Έχει ξεκινήσει προ πολλού και βεβαίως, επιταχύνεται ιδιαίτερα το τελευταίο διάστημα.
Εμείς φοβόμαστε ότι η κατάσταση αυτή θα χειροτερέψει το επόμενο διάστημα και με τον προϋπολογισμό του 2012 και τις δαπάνες που προβλέπονται για την εκπαίδευση, αλλά και με την κατάσταση που υπάρχει σήμερα στις σχολικές επιτροπές των δήμων, οι οποίες υποχρηματοδοτούνται και οι οποίες βάσει του νόμου του «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ», αναλαμβάνουν όλο και μεγαλύτερο κόστος και έργο για την συντήρηση και τη λειτουργία των σχολικών μονάδων.
Και βέβαια έχουν ξεκινήσει φαινόμενα –φαινόμενα τα οποία πολλαπλασιάζονται- γονείς σήμερα και εν όψει του χειμώνα να αναλαμβάνουν οι ίδιοι το κόστος για την αγορά και προμήθεια πετρελαίου στις σχολικές μονάδες.
Εμείς θεωρούμε ότι και η κατάσταση με τα ξενόγλωσσα βιβλία είναι μέρος μιας συνολικότερης πολιτικής που πρέπει να ανατραπεί με τον αγώνα και τη διεκδίκηση συντονισμένα των γονιών, των εργαζομένων, των μαθητών και των διδασκόντων. Βεβαίως, θα θέλαμε το θέμα να μη μείνει μόνο στα ξενόγλωσσα βιβλία, παρά το ότι αυτό είναι το αντικείμενο της ερώτησης.
Ευχαριστώ πολύ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΥΣΑ (Βέρα Νικολαΐδου): Και εγώ σας ευχαριστώ.
Ορίστε, κυρία Υφυπουργέ, έχετε το λόγο.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Ευχαριστώ, κυρία Πρόεδρε.
Θα ήθελα να πω μόνο μια λέξη για τις σχολικές επιτροπές. Κύριε συνάδελφε, σας παροτρύνω να κάνετε τη σχετική ερώτηση στο Υπουργείο Εσωτερικών που είναι και το αρμόδιο.
Όμως, εγώ χάριν της κοινοβουλευτικής κάλυψης της ερώτησης, θα σχολιάσω μόνο το εξής: Επειδή πέρυσι είχαν δοθεί 90.000.000 ευρώ σε σχολικές επιτροπές και το ποσό αυτό κρίθηκε ανεπαρκές, θα σας πω ότι από το Υπουργείο Παιδείας, παρ’ ότι μη αρμόδιο για το πόσα χρήματα είναι -καταλαβαίνετε ότι έχουμε τη μέριμνα για την καλή λειτουργία- μαζί με το Υπουργείο Εσωτερικών, με τον κ. Κουκουλόπουλο και το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομικών υπάρχει φέτος ένα αυξημένο κονδύλι 110.000.000 ευρώ.
Όμως, υπάρχουν προβλήματα. Το Υπουργείο Εσωτερικών σκύβει πάνω στους δήμους, για να λυθούν όποια προβλήματα γραφειοκρατίας υπάρχουν. Αυτά τα χρήματα έχουν εγκριθεί και έχουν δρομολογηθεί. Παρακαλώ όμως για τα περαιτέρω να απευθυνθείτε στο αρμόδιο Υπουργείο. Αυτή τη στιγμή δεν έχω περισσότερα στοιχεία στη διάθεσή μου, πέραν αυτών των δυο ποσών που σας ανέφερα.
Πάμε τώρα πίσω στα ξενόγλωσσα. Κύριε Γκιόκα, όσα αναφέρατε για τη λειτουργία του παιδαγωγικού ινστιτούτου και για την προμήθεια των εγκεκριμένων βιβλίων, όλα αυτά γίνονται μέχρι και την Γ΄ γυμνασίου. Αυτά, λοιπόν, που είχαμε πει ότι θα γίνουν, γίνονται.
Θα ήθελα να σας πω ότι για το τρέχον σχολικό έτος 2011-2012 έχει προβλεφθεί ένα συνολικό κονδύλι της τάξης των 2.327.000 ευρώ –αυτό αφορά τα φετινά βιβλία- ενώ για την εξόφληση παλαιότερων ετών υπάρχει ένα κονδύλι της τάξης των 5.000.000 ευρώ, γιατί υπάρχουν ανεξόφλητα παλαιότερων ετών. Άρα αυτήν τη στιγμή το κράτος δαπανά 7.000.000 ευρώ για τα ξενόγλωσσα βιβλία.
Όμως, θα συμφωνήσω μαζί σας και δεν πρόκειται να πω το πρόσχημα «έτσι γινόταν πάντα, έτσι το παραλάβαμε». Πράγματι, λοιπόν, στο λύκειο τα ξενόγλωσσα βιβλία δεν ήταν ποτέ δωρεάν. Το δωρεάν σε ό,τι αφορά τα ξενόγλωσσα σταματούσε στη Γ΄ γυμνασίου. Τώρα υπάρχει ένας επανασχεδιασμός του νέου λυκείου και μάλιστα αύριο η Υπουργός έχει καλέσει τη διακομματική επιτροπή για να συζητήσει το νέο λύκειο και το τεχνολογικό λύκειο –το έχουμε ήδη συζητήσει και στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων- έτσι ώστε το νέο λύκειο να καταστεί πραγματικά σχολείο, το οποίο να οδηγεί σε ένα νέο σύστημα πανελλαδικών εξετάσεων πιο φιλικό στους μαθητές.
Στο πλαίσιο αυτό μόνο στην Α΄ λυκείου υπάρχει το μάθημα της ξενόγλωσσης εκπαίδευσης. Στη Β΄ και Γ΄ λυκείου οι μαθητές επιλέγουν αυξημένη εξειδίκευση ανάλογα με τις κατευθύνσεις τους. Αυτό θα το δείτε και με τη μορφή νομοσχεδίου. Θα έχουμε τη δυνατότητα στο Κοινοβούλιο να το συζητήσουμε. Άρα πια περιοριζόμαστε στη δυνατότητα να έχουν οι μαθητές τα εγχειρίδια για μια τάξη του λυκείου.
Γι’ αυτήν την τάξη του λυκείου, σε αυτό το δύσκολο δημοσιονομικό πλαίσιο –αλλά εγώ θα συμφωνήσω μαζί σας ότι το πλαίσιο δεν είναι της στιγμής ούτε μας ενδιαφέρει το δημοσιονομικό πλαίσιο για την εδώ συζήτηση, απλώς επηρεάζει συνολικά τη χώρα, επηρεάζει όλους τους τομείς και κανονικά θα πρέπει να δούμε πώς θα επηρεάσει λιγότερο την παιδεία- έχουμε ήδη αρχίσει μια διερεύνηση με ποιον τρόπο μπορούμε να καλύψουμε αυτό το κονδύλι για την παροχή αυτών των βιβλίων.
Δεν μπορώ να σας πω περισσότερα. Θέλω μόνο να δεσμευτώ ότι το Υπουργείο Παιδείας εξετάζει κάθε δυνατότητα, σε αυτό το περιορισμένο πλαίσιο που έχουμε, για την Α΄ λυκείου να δούμε πώς θα καλυφθεί.
Ευχαριστώ πολύ, κυρία Πρόεδρε.