Ομιλίες

1Η Ομιλία Τάσου Κουράκη στην ολομέλεια της βουλής 24/8/2011 στη συζήτηση επί των άρθρων του νομοσχεδίου «Δομή, λειτουργία, διασφάλιση της ποιότητας των σπουδών και διεθνοποίηση των ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων».

24/08/2011

 

ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.
Κυρία Υπουργέ, θα ήθελα να αρχίσω με το εξής: Χθες υποσχεθήκατε στην Αίθουσα ότι όσοι συνάδελφοι είναι υπό διορισμό, τετρακόσιοι από τους οκτακόσιους που είναι στη λίστα…
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Κουράκη, αισθάνομαι άσχημα, γιατί είπα ότι θα σας απαντήσω και δεν σας απάντησα γι’ αυτό το θέμα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ΄ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Επί τη ευκαιρία, κυρία Υπουργέ, θα μου απαντήσετε και στο δεύτερο ζήτημα, που αφορά το ίδιο θέμα.
Προκειμένου να διασφαλιστεί και να φύγει κάθε σύννεφο για τη διαφάνεια, είχα ζητήσει –κάνω μία παρένθεση- από τον κ. Πανάρετο τότε να αναρτηθεί στο site του Υπουργείου ο κατάλογος, ώστε να μπορεί να παρακολουθεί ο καθένας, χωρίς να γίνεται καμία παραβίαση. Αυτός ο κατάλογος κάποια στιγμή «κατέβηκε». Θα παρακαλούσα, αν υπάρχει, να «ξανασηκωθεί» ο κατάλογος, ώστε να είναι σίγουρο ότι οι όποιοι πρώτοι διοριστούν…
 
 

 

 

ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Μπορώ να σας διακόψω επ’ αυτού;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Πείτε μου, κυρία Υπουργέ.
            ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων):  Έχει αναρτηθεί και είναι ήδη στο site, όπως μου λέει ο Ειδικός Γραμματέας και εκτιμούμε ότι μέχρι τέλος Αυγούστου θα έχουμε όλες τις υπογραφές που χρειάζονται για τις τετρακόσιες προσλήψεις.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Και οι υπόλοιποι τετρακόσιοι;
ΑΝΝΑ ΔΙΑΜΑΝΤΟΠΟΥΛΟΥ (Υπουργός Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Θα πάνε με τις εγκρίσεις που θα έχουμε ως Υπουργείο Παιδείας από το Γενάρη και θέλω να ελπίζω ότι τους πρώτους μήνες της επόμενης χρονιάς θα έχουμε τα επόμενα νούμερα.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Ελπίζω να μην φθάσουμε τέτοια εποχή του χρόνου, αν είστε Κυβέρνηση, να μιλάμε για το ίδιο πράγμα.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης): Τώρα, τι τα θέλετε αυτά τα πράγματα; Είναι άλλης ώρας συζήτηση αυτή.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ: Αυτό είναι άλλο θέμα. Απλώς το έθεσα.
Συνεχίζω. Στο άρθρο 4 που αφορά την αποστολή των ΑΕΙ, εκεί θα έλεγα ότι στην αποστολή των ΤΕΙ αναφέρεται κάτι το οποίο είναι μία λέξη βέβαια, αλλά έχει ιδιαίτερη σημασία. Λέει ότι «τα ΤΕΙ δίνουν ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση υψηλής ποιότητας στελεχών στις εφαρμογές των επιστημών, της τεχνολογίας και των τεχνών στα αντίστοιχα επαγγελματικά πεδία». Θεωρώ ότι η λέξη «επαγγελματικά πεδία», κυρία Υπουργέ, και η σύνδεσή τους με αυτά δεν προωθεί, αλλά αφήνει ανοιχτή τη δυνατότητα μελλοντικής υποβάθμισης στις επαγγελματικές Σχολές. Θα έλεγα ότι ο ορθότερος όρος, που θα συμπεριελάμβανε και τα επαγγελματικά πεδία, είναι «επιστημονικά πεδία». Γιατί αν πραγματικά εννοούμε ότι τα ΤΕΙ ανήκουν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, κάτω από τον κλάδο των ΑΕΙ, το να λέμε ότι θεραπεύουν τα επαγγελματικά πεδία είναι μία υποβάθμιση η οποία μπορεί στο μέλλον να πάρει τον χαρακτήρα που σας είπα.
Μου είχατε υποσχεθεί στην Επιτροπή, όπου συζητούσαμε για τη δυνατότητα προσβασιμότητας των ΑΜΕΑ, και είχατε πει ότι βεβαίως το κάνετε δεκτό. Επειδή δεν αναφέρεται, στο άρθρο 9 θεωρούμε ότι θα έπρεπε να προστεθεί ότι «η λειτουργία των προγραμμάτων σπουδών γίνεται με τρόπο που να διασφαλίζει την ισότιμη πρόσβαση και συμμετοχή σ’ αυτά όλων των παραγόντων της εκπαιδευτικής κοινότητας, ανεξάρτητα από το φύλο, την αναπηρία και λοιπά χαρακτηριστικά». Και βεβαίως πρέπει να διασφαλίζεται, σε κάθε περίπτωση, η πρόσβαση των ατόμων με αναπηρία στην ανώτατη εκπαίδευση όσον αφορά τις υποδομές, τα προγράμματα σπουδών, το εκπαιδευτικό υλικό, τις διαδικασίες, με διακριτά και στοχευμένα μέτρα. Νομίζω ότι δεν θα έπρεπε να φύγουμε από την Αίθουσα του Κοινοβουλίου χωρίς να προστεθεί αυτή η ουσιαστική παράγραφος για τα άτομα με αναπηρία.
Στο άρθρο 18 υπάρχει κάτι το οποίο δεν μπορώ να καταλάβω και θα δημιουργήσει φοβερά προβλήματα. Αναφέρεται δηλαδή ότι μία κατηγορία απ’ αυτούς που ασκούν διδακτικό έργο είναι οι εντεταλμένοι διδάσκοντες και λέτε στο άρθρο 18 στην παράγραφο 5, κυρία Υπουργέ, ότι «δεν επιτρέπεται η εκλογή σε θέση καθηγητή ή η απασχόληση με την ιδιότητα του εντεταλμένου διδασκαλίας στο ίδρυμα όπου ο υποψήφιος έλαβε το διδακτορικό του δίπλωμα πριν από την πάροδο τριών τουλάχιστον ετών». Διερωτώμαι γατί θα έπρεπε –επιτρέψτε μου την αδόκιμη έκφραση- να «σιτέψει» τρία χρόνια, έχοντας πάρει διδακτορικό, προκειμένου να διεκδικήσει μία θέση εντεταλμένου διδάσκοντος. Είναι πρωτοφανές. Δεν ξέρω αν υπάρχει σε κανένα μέρος του κόσμου το ότι θα πρέπει να υπάρχει ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα. Να μου λέγατε ότι πέρα από το διδακτορικό χρειάζονται και ορισμένες εργασίες ή ένα postdoc, να το καταλάβω. Όμως το να περιμένει τρία χρόνια προκειμένου να καταλάβει θέση εντεταλμένου διδάσκοντος μου είναι αδιανόητο και θα έλεγα ότι θα έπρεπε να το δείτε, εκτός κι αν υπάρχει μια επαρκής εξήγηση που μου διαφεύγει.
Στο άρθρο 23 αναφέρεται ότι δεν υπάρχει πλέον ο όρος: «πλήρης και αποκλειστική απασχόληση». Θεωρούμε ότι είναι αυτό μια πολύ σημαντική υποχώρηση σε σχέση με το προσχέδιο. Οι διδάσκοντες στο πανεπιστήμιο θα έπρεπε να έχουν πλήρη και αποκλειστική απασχόληση με ανάλογες αποδοχές. Αλλά θα έλεγα ότι η δυνατότητα αυτή του να ασκούν ελεύθερο επάγγελμα οι έχοντες πλήρη απασχόληση, αυτό να γίνεται μετά από έγκριση του Κοσμήτορα της Σχολής που ανήκουν, καταλαβαίνετε ότι είναι εξαιρετικά υποτιμητικό και μπορεί να αναπτύξει άλλου είδους συναλλαγή, που δεν βοηθάει καθόλου το επίπεδο των σπουδών. 
Θα ήθελα να αναφέρω κάτι άλλο, κυρία Υφυπουργέ, σε εσάς που είστε στην Αίθουσα.
Δεν καταλαβαίνω στο άρθρο 24, όσον αφορά τα ασυμβίβαστα στην αναστολή των καθηκόντων, όταν λέτε στην παράγραφο 3 ότι στην αναστολή άσκησης των καθηκόντων είναι Υπουργοί, Αναπληρωτές, Περιφερειάρχες, Γενικοί και Ειδικοί Γραμματείς, Γενικοί Γραμματείς Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, γιατί θα έπρεπε να αναφέρετε ότι οι Ειδικοί Γραμματείς των Υπουργείων μπορούν με αίτηση τους να ενταχθούν στο καθεστώς μερικής απασχόλησης; Τι είναι εκείνο που διαφοροποιεί τους Ειδικούς Γραμματείς των Υπουργείων όσον αφορά την μη ένταξη στο καθεστώς της αναστολής των καθηκόντων;
Σχετικά με το άρθρο 29 και τις ειδικές κατηγορίες διδακτικού και εργαστηριακού προσωπικού του Ιδρύματος -εδώ έχουμε καταθέσει και μια τροπολογία, δεν μπορούμε να καταλάβουμε και το είχαμε πει και στην Επιτροπή για τη διάκριση ανάμεσα στο ΕΕΠ και στο ΕΕΔΙΠ. Θεωρούμε ότι είναι αδιανόητο να γίνεται μια διάκριση σε διαφορετικούς κλάδους ανάλογα με το διδασκόμενο αντικείμενο, πράγμα που δεν υπάρχει σε καμία βαθμίδα της εκπαίδευσης. Θεωρούμε ότι αυτό είναι ένα κατάλοιπο πραγμάτων, που ίσχυαν πριν από τριάντα χρόνια όπου υπήρχαν ειδικά μαθήματα. Αλλά το να περιγράφεται σε νόμο ότι αυτό, το ΕΕΠ, θα υπηρετεί και θα θεραπεύει τις Ξένες Γλώσσες, το ΤΕΦΑΑ και ορισμένες Σχολές Καλών Τεχνών, τη στιγμή που έχουμε νέα ειδικά μαθήματα, όπως είναι η Πληροφορική, γιατί να τον κάνουμε αυτόν τον περιορισμό;
Εμείς θεωρούμε ότι θα έπρεπε να είναι σε μια ενιαία κατηγορία όλοι και να μην υπάρχει ο διαχωρισμός αυτός. Δεν καταλαβαίνουμε γιατί θα έπρεπε η κατηγορία 1 του ΕΕΔΙΠ -στην οποία άλλοι έχουν διδακτορικό και άλλοι δεν έχουν, πρέπει να ξέρετε- αυτομάτως θα πηγαίνει στην κατηγορία ΕΕΠ, ενώ άλλοι επιστήμονες κατατάσσονται στην κατηγορία ΕΕΔΙΠ. Είναι αδιανόητο, αντιεπιστημονικό, δεν αντέχει σε καμία κριτική. Και θεωρώ ότι το λιγότερο που έχουμε να κάνουμε, είναι να επαναφέρουμε τη διάταξη όπως υπήρχε στο προσχέδιο. Άλλαξε και δεν ξέρω κάτω από ποιες πιέσεις και τι ακριβώς εξυπηρετεί. Ήταν δική σας λογική να υπάρχει μια ενιαία κατηγορία. Θα έλεγα, λοιπόν, ότι είναι πάρα πολύ χρήσιμο να επαναφέρουμε αυτήν την κατηγορία.
Παρέλειψα στο άρθρο 7 να αναφέρω ότι προφανώς η τροπολογία που καταθέτει ο κ. Βούγιας για την διατήρηση του Τομέα, που να υπάγονται οι Τομείς σε ένα ή περισσότερα Τμήματα, είναι μια πολύ χρήσιμη κατηγορία μέσα στο πανεπιστήμιο. Νομίζουμε ότι πρέπει να παραμείνει. Καταργείτε το Τμήμα –παρότι εσείς λέτε ότι το αναβαθμίζετε με τον τρόπο της προσθήκης που κάνατε- αλλά ο Τομέας πρόσφερε πάρα πολλά -ιστορικά έχει δικαιωθεί και υπάρχει σε πάρα πολλά πανεπιστήμια στο εξωτερικό- και νομίζουμε ότι θα μπορούσατε να το στηρίξετε.
Πηγαίνω στο άρθρο 77. Μου είναι αδιανόητο να δεχθώ την κατάργηση στην παράγραφο 2, στην διαδικασία εκλογής και εξέλιξης μελών ΔΕΠ, οι οποίοι έχουν υποβάλει αίτηση, να διαχωρίζονται από αυτούς που έχει γίνει η προκήρυξη.
Όπως επίσης στην παράγραφο 4 στο β’ εκεί που αναφέρεται στους καθηγητές με θητεία που υπηρετούν ή έχουν εκλεγεί έχει διαγραφεί το «έχουν εκλεγεί χωρίς να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού τους». Καταλαβαίνετε δηλαδή ότι είναι κάτι, για το οποίο δεν ευθύνονταν. Ευθύνεται το Υπουργείο που δεν έχει προχωρήσει –για λόγους που μας εξηγήσατε, οικονομίας και άλλους- στο διορισμό τους, ενώ έχουν περάσει όλες τις διαδικασίες. Αυτοί εξαιρούνται και υπάγονται σε ένα άλλο δυσμενέστερο καθεστώς.
Την ίδια στιγμή πρέπει να πω ότι εδώ υπάρχει μια αντίφαση. Οι συνάδελφοι των Τ.Ε.Ι. που είναι στην ίδια κατηγορία, που έχουν δηλαδή υποβάλει αίτηση ή δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία, δεν εξαιρούνται. Δεν κατάλαβα γιατί υπάρχει αυτή η διάκριση στο άρθρο 77 και στο άρθρο 78! Διότι θα έπρεπε και οι δυο κατηγορίες και των Τ.Ε.Ι. και των πανεπιστημίων, όσοι δεν ευθύνονται για τον μη διορισμό τους, να μεταπηδούν σε ένα άλλο καθεστώς.
Θα έλεγα ότι και εδώ θα έπρεπε να διατηρηθεί αυτό που είχαμε μέχρι πρόσφατα, δηλαδή να είναι στην ίδια κατηγορία και γι’ αυτούς που έχουν κάνει αίτηση και γι’ αυτούς που υπηρετούν και γι’ αυτούς που έχουν εκλεγεί, αλλά δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία.
Έρχομαι σε κάτι που απ’ όσο γνωρίζω το στηρίζει και η τροπολογία του κ. Βούγια και αφορά τους μόνιμους λέκτορες. Οι μόνιμοι λέκτορες είναι οι άνθρωποι που είχαν την ατυχία να είναι επί θητεία και να έχουν γίνει μόνιμοι. Σε αυτούς στερείτε τη δυνατότητα να εξελιχθούν, τη στιγμή που οι επί θητεία έχουν αυτή τη δυνατότητα να εξελιχθούν, με τις διαδικασίες του νόμου, σε ανώτερες βαθμίδες.
Θα έλεγα, λοιπόν, πως για λόγους ίσης μεταχείρισης αλλά και εμπιστοσύνης προς τη διοίκηση ώστε να πραγματοποιηθεί η ομαλή μετάβαση, θα πρέπει στις μεταβατικές διατάξεις να διασφαλιστούν τουλάχιστον τα δικαιώματα που έχει αυτό το προσωπικό της κατηγορίας πριν την εφαρμογή του νέου νόμου. Άρα, λοιπόν, υπάρχει μια τροπολογία του κ. Βούγια που θεωρώ ότι δίνει λύση στο θέμα.
Επίσης, κάτι που έχω θίξει τουλάχιστον δυο φορές –και η απάντηση που πήρα δεν είναι ικανοποιητική και βλέπω ότι επανέρχεται εδώ- αφορά τους συναδέλφους της Σχολής Καλών Τεχνών και Αρχιτεκτόνων που για συγκεκριμένους λόγους που γνωρίζουμε –και αναγνωρίζει και ο νόμος- έχουν εξελιχθεί χωρίς διδακτορικό.
Η φιλοσοφία και το γράμμα του καινούργιου νόμου αναγνωρίζει ότι ναι, πραγματικά μπορούν σε ορισμένες σχολές, υπολογίζοντας βέβαια άλλα προσόντα –διεθνή αναγνώριση, το έργο τους, κ.λπ., επειδή είναι πάρα πολύ δύσκολο να κάνεις διδακτορικό-, να εξελίσσονται σε θέσεις διδακτικού προσωπικού.
Όμως, το άρθρο 77 παράγραφος 9 δεν καλύπτει την περίοδο από 1.9.2010 έως τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, παρόλο που τότε είχαμε την απολύτως λογική θέση του κ. Παναρέτου, ο οποίος είχε πει «αναγνωρίζουμε ότι είναι σωστό το αίτημα και θα θεραπευθεί στον καινούργιο νόμο».
Όμως, βλέπουμε ότι αυτό δεν υπάρχει. Κυρία Υφυπουργέ, έχουμε καταθέσει μια τροπολογία. Θα παρακαλούσα να γίνει δεκτή γιατί αφορά μια μεγάλη κατηγορία συναδέλφων, οι οποίοι έχουν όλα τα εχέγγυα για όλη αυτή την –το λιγότερο που θα την χαρακτήριζα- παράλειψη που υπάρχει εδώ.
Ακόμη, στο άρθρο 79 υπάρχει ένα ολιγάριθμο προσωπικό που ανήκει στον κλάδο του ειδικού τεχνικού εργαστηριακού προσωπικού των Τ.Ε.Ι. και του ειδικού τεχνικού προσωπικού των Τ.Ε.Ι. με πτυχίο, διδακτορικό δίπλωμα και πολυετή διδακτική εμπειρία στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Το σχέδιο νόμου προβλέπει τη δυνατότητα να ενταχθούν μετά από χρήση στη βαθμίδα του ΕΔΙΠ. Όμως, δεν υπάρχει πρόβλεψη για την ένταξη στη βαθμίδα του ΕΕΠ, παρόλο που έχουν όλα τα απαιτούμενα προσόντα.
Η προτεινόμενη δική μας πρωτοβουλία συμπληρώνει τις δυνατότητες ένταξης του υπηρετούντος προσωπικού στους νέους κλάδους λοιπού ακαδημαϊκού προσωπικού και η οικονομική επιβάρυνση είναι αμελητέα, δεδομένου ότι αφορά ολιγάριθμο προσωπικό και η μισθολογική ΕΕΠ-ΕΔΙΠ εκτιμάται ότι είναι μικρή. Δηλαδή, το θέμα δεν είναι μισθολογικό. Είναι θέμα καταξίωσης και δικαιοσύνης γι’ αυτούς τους συναδέλφους.
Τελειώνοντας, χωρίς να καταχρώμαι του χρόνου, οφείλω μια απάντηση στην κυρία Υπουργό η οποία χαρακτήρισε απαξιωτικά τις υπογραφές άνω των χιλίων εκατό διακεκριμένων καθηγητών, προέδρων τμημάτων από σαράντα τρία πανεπιστήμια και διάβασε στην Αίθουσα το κείμενο, κάτω από το οποίο υπέγραψαν.
Θέλω να σας πω ότι δεν ξέρω από πού το προμηθεύτηκε, πώς ήρθε στα χέρια της, αλλά δεν είναι εκείνο το κείμενο που μας διάβασε, το οποίο μιλούσε περίπου για καταστροφή του πανεπιστημίου και χιλιάδες πράγματα. Θα καταθέσω στα Πρακτικά για λόγους σοβαρότητας και δικαιοσύνης το κείμενο κάτω από το οποίο εκλήθησαν οι διακεκριμένοι ακαδημαϊκοί της πανεπιστημιακής κοινότητας από σαράντα τρεις χώρες.
Γράφει το εξής: «Οι υπογράφοντες αυτή την έκκληση εκφράζουν τη συμπαράστασή μας στους Έλληνες πανεπιστημιακούς, που αντιτίθενται στην προτεινόμενη από την Κυβέρνηση μεταρρύθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, που κλονίζει την ερευνητική και διδακτική προοπτική των ελληνικών πανεπιστημίων και θα αποτελέσει ένα ακόμη πλήγμα στη δοκιμαζόμενη ελληνική κοινωνία και οικονομία. Η οποιαδήποτε διαδικασία βελτίωσης του θεσμικού πλαισίου της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης οφείλει να λαμβάνει σοβαρά υπόψη της τις θέσεις της ακαδημαϊκής κοινότητας.
 Κατανοούμε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συγκλήτων των ελληνικών πανεπιστημίων, η σύνοδος των πρυτάνεων των ελληνικών πανεπιστημίων, καθώς και όλοι οι τοπικοί σύλλογοι των πανεπιστημιακών δασκάλων έχουν δημόσια εκφράσει την αντίθεσή τους στις κυβερνητικές προτάσεις.
Ζητούμε από τον Έλληνα Πρωθυπουργό Γιώργο Ανδρέα Παπανδρέου και από την Υπουργό Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων κ. Άννα Διαμαντοπούλου: α) να μην προχωρήσουν στην ψήφιση του νομοσχεδίου στην κατεύθυνση που έχουν διαμορφώσει, κατεύθυνση που είχε καταστροφικές συνέπειες στην ανώτατη εκπαίδευση όπου εφαρμόστηκε β) να ξεκινήσουν έναν πραγματικό διάλογο με τις συγκλήτους των πανεπιστημίων για ένα θεσμικό πλαίσιο που θα διασφαλίζει την κατοχυρωμένη από το ελληνικό Σύνταγμα αυτοδιοίκηση των ΑΕΙ, την επαρκή δημόσια χρηματοδότηση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και θα σέβεται τις επιταγές των ευρωπαϊκών ακαδημαϊκών παραδόσεων για τη δημόσια λειτουργία των πανεπιστημίων».
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Κουράκη, αν μπορείτε να καταθέσετε μαζί και το αρχικό κείμενο που το συνόδευε.
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Θα το καταθέσω, δεν το έχω πρόχειρο αυτή τη στιγμή.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Ποιος το υπέγραψε;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Είναι μια πρωτοβουλία για την υπεράσπιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Απαρτίζεται από ένα σύνολο ανθρώπων για τους οποίους μπορώ να σας πληροφορήσω.
Το λέω, όμως, γιατί αυτό που είπε η κυρία Υπουργός ότι τους έδωσαν ένα χαρτί και χωρίς να ξέρουν υπέγραψαν, προφανώς δεν τιμά κανέναν.
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ (Υφυπουργός Παιδείας Διά Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων): Κύριε Κουράκη, καταθέστε και το χαρτί αυτό. Υπήρχε ένα συνοδευτικό στα Αγγλικά. Παρακαλώ, αυτό το συνοδευτικό που ήταν στα αγγλικά, να το καταθέσετε στα Πρακτικά. Σε τι αναφέρθηκε η Υπουργός Παιδείας, όταν αναφέρθηκε και διάβασε;
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Aυτό που λέτε στα αγγλικά, βεβαίως θα το καταθέσω, θα το φέρω. Επιφυλάσσομαι.
Προτελευταίο θέμα, πολύ σύντομα. Μιλούμε για την αναβάθμιση της ανώτατης εκπαίδευσης, μιλάμε για το προσωπικό. Είναι ευτυχές που είπε η κυρία Υπουργός ότι μέσα σε λίγες ημέρες θα ολοκληρωθεί η πρόσληψη των συναδέλφων που είναι σε εκκρεμότητα.
Θέλω, όμως, να πω ότι στους διδάσκοντες οι 407, που επιτελούν ένα πολύ σημαντικό έργο στο πανεπιστήμιο, έχουν μία πολύ αρνητική εξέλιξη. Αυτή η αρνητική εξέλιξη είναι ότι ενώ πέρυσι είχαμε πεντακόσιες πενήντα πέντε πιστώσεις δωδεκάμηνης διάρκειας, φέτος ανακοινώθηκαν δυστυχώς μόνο διακόσιες πενήντα πιστώσεις εννιάμηνης διάρκειας. Αυτό σημαίνει μείωση των πιστώσεων πάνω από 60%.Ανάλογες περικοπές ανακοινώθηκαν και στους συναδέλφους συμβασιούχους των ΤΕΙ.
Αυτό θα έλεγα ότι θα προκαλέσει μία τρομακτική επιβάρυνση στη διδασκαλία των πανεπιστημίων και των ΤΕΙ και σε σχέση με τη μείωση των κονδυλίων και τις υπόλοιπες περικοπές θα έχει εξαιρετικά αρνητικές συνέπειες. Πάρα πολλά τμήματα δεν θα μπορέσουν να λειτουργήσουν εξαιτίας αυτών των περικοπών. Θα έλεγα ότι θα πρέπει να το ξαναδείτε.
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ: Κύριε Κουράκη…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Ευάγγελος Αργύρης):  Παρακαλώ!
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ (Ζ’ Αντιπρόεδρος της Βουλής): Νομίζω ότι πρέπει να το κάνουμε.
Τέλος, θα έλεγα ότι η ρύθμιση για το άσυλο πέρασε. Είναι μία εξαιρετικά αρνητική εξέλιξη. Όπως είπα και προηγουμένως στην παρέμβασή μου, δικαιώθηκε απολύτως ο Λαϊκός Ορθόδοξος Συναγερμός. Δεν μπορεί κανένας να επιχαίρει γι’ αυτήν την εξέλιξη. Θα έλεγα ότι ουσιαστικά αυτή η απόφαση είναι μία αντιλαϊκή πολιτική. Παίρνεται σε μία περίοδο έντασης της κρατικής καταστολής, προκειμένου να αντιμετωπιστεί το κύμα κοινωνικής διαμαρτυρίας που διογκώνεται.
Όμως, να είστε σίγουροι ότι και το φοιτητικό κίνημα και όλη η ελληνική κοινωνία θα υπερασπιστεί το δημόσιο και δωρεάν πανεπιστήμιο. Αυτός ο νόμος δεν θα εφαρμοστεί, όχι για κανένα άλλο λόγο, αλλά γιατί δεν μπορεί να εφαρμοστεί. Οι διατάξεις που προβλέπει και το όλο σύστημα είναι συρραφή από άλλες διατάξεις άλλων πανεπιστημίων. Δεν έχει καμία λειτουργικότητα και είναι σίγουρο ότι θα καταρρεύσει.
Είναι σαφές ότι εμείς καταψηφίζουμε όλα τα άρθρα. Θα χρειαστεί στην δευτερολογία μου να πω ορισμένα άλλα πράγματα, ελπίζοντας τα σημεία, στα οποία αναφερθήκαμε, να ληφθούν υπ’ όψιν από το Υπουργείο Παιδείας.
Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε.