Δελτία Τύπου

Ενιαίο μέτωπο εργαζομένων και κοινωνίας για την αποτροπή των αποκρατικοποιήσεων των λιμανιών και της δημόσιας περιουσίας που σχεδιάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη συναίνεση της Ν.Δ και του ΛΑΟΣ.

Ημερομηνία: 
21/06/2011

Ενιαίο μέτωπο εργαζομένων και κοινωνίας για την αποτροπή των αποκρατικοποιήσεων των λιμανιών και της δημόσιας περιουσίας που σχεδιάζει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη συναίνεση της Ν.Δ και του ΛΑΟΣ.
 
Τη Δευτέρα 20 Ιούλη 2011, αντιπροσωπεία του ΣΥ.ΡΙΖ.Α Θεσσαλονίκης με τη συνοδεία του βουλευτή Τάσου Κουράκη και των συνδικαλιστών Δέσποινας Χαραλαμπίδου, από τη διοίκηση του Ε.Κ.Θ και των Παναγιώτη Φραγγίδη και Γιάννη Αμανατίδη από την Ε.Δ.Ο.Θ επισκέφθηκαν τους εργαζόμενους και τον Πρόεδρο και Διευθύνοντα σύμβουλο του Οργανισμού Λιμένα Θεσσαλονίκης, κ. Αγγελούδη.
 
Οι εργαζόμενοι δήλωσαν ότι θα συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους ακόμα και μετά την υπαναχώρηση της κυβέρνησης να προβεί τελικά στην πώληση ποσοστού 23% των μετοχών που κατέχει το ελληνικό δημόσιο στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Η προσπάθεια απαξίωσης του λιμανιού ανέφεραν ότι έχει αρχίσει από το 1989 με το πάγωμα των προσλήψεων προσωπικού με αποτέλεσμα αυτή τη στιγμή να υπάρχουν σοβαρές ελλείψεις, με την εγκατάλειψη και υποβάθμιση των υποδομών, με την μετατροπή του Οργανισμού Λιμένα σε οιονεί Ανώνυμη Εταιρία και το ανεξέλεγκτο καθεστώς των υπεργολαβιών στα έργα φύλαξης και καθαριότητας. Τα σχέδια ιδιωτικοποίησης του λιμανιού της Θεσσαλονίκης εντάσσονται στη γενικότερη πολιτική της σημερινής, αλλά και των προηγούμενων κυβερνήσεων για το ξεπούλημα των κερδοφόρων επιχειρήσεων του Δημοσίου. Για τους παραπάνω λόγους οι εργαζόμενοι θεωρούν ότι με τη μερική ιδιωτικοποίηση ή με τις παραχωρήσεις λιμενικών εργασιών  θα ανοίξει ο δρόμος για το τελικό ξεπούλημα του λιμανιού.
Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της ΟΛΘ Α.Ε επανέλαβε τη θέση του για τη διατήρηση του ποσοστού 51% του ελληνικού δημοσίου, το οποίο εξάλλου προβλέπεται από τον ισχύοντα νόμο.
Η αντιπροσωπεία  του ΣΥΡΙΖΑ δήλωσε ότι η κυβέρνηση αντί να σχεδιάσει αναπτυξιακή λιμενική πολιτική προχωρά στην διάλυση του λιμενικού συστήματος της χώρας. Με την παραχώρηση λιμενικών εργασιών σε ιδιώτες, πόσο μάλλον με την πώληση των λιμανιών της Θεσσαλονίκης και του Πειραιά, τα οποία αποτελούν τις δύο μεγάλες κερδοφόρες, ιστορικές θαλάσσιες πύλες της χώρας μας, εκποιείται η αναπτυξιακή προοπτική καθώς και η ιστορία, η μνήμη και ο πολιτισμός του τόπου.
Το πρωτοφανές, εξοργιστικό και αδιανόητο είναι ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη να παραδώσει, όχι μόνο τα δύο πιο στρατηγικά λιμάνια της χώρας αλλά και τα περιφερειακά σε ιδιωτικά και μάλιστα πολυεθνικά συμφέροντα. Επίσης η προηγούμενη εμπειρία της παραχώρησης του σταθμού εμπορευματοκιβωτίων στην κινεζική COSCO καταδεικνύει ότι η κυβέρνηση είναι έτοιμη, στην ουσία, να παραχωρήσει το μονοπώλιο των λιμενικών εμπορευματικών μεταφορών και γενικότερα εργασιών της χώρας με την παράλληλη διάλυση των εργασιακών σχέσεων.
Η δήθεν διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των  δικαιωμάτων που επικαλείται η κυβέρνηση, αποτελούν κορυφαίες πράξεις αποπροσανατολισμού και υποκρισίας. Στην πραγματικότητα είναι ένα στημένο παιχνίδι το οποίο πρέπει να σταματήσει
Ο ΣΥΡΙΖΑ διαβεβαίωσε ότι θα στηρίξει τον αγώνα των εργαζομένων προκειμένου αυτός ο κερδοφόρος οργανισμός να μείνει στα χέρια του δημοσίου, σε μια στρατηγική που πρέπει να αποβλέπει στη δημιουργία ενιαίου μετώπου των εργαζομένων σε όλες τις δημόσιες επιχειρήσεις – ΕΛΤΑ, Ταχ. Ταμιευτήριο, ΟΤΕ, κ.α - που σήμερα η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ με τη συναίνεση της Ν.Δ και του ΛΑΟΣ, περιφρονώντας τις μεγάλες κινητοποιήσεις των εργαζόμενων, προσπαθεί να πουλήσει,
Η κυβέρνηση, έστω και την ύστατη στιγμή, οφείλει να εγκαταλείψει τα σχέδια ιδιωτικοποίησης των λιμανιών του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης, αλλά και των περιφερειακών, και να προχωρήσει στην ανασυγκρότησή τους υπό πλήρη και απόλυτο δημόσιο έλεγχο, δίνοντας προτεραιότητα σε ένα πρόγραμμα επενδύσεων για τον εξορθολογισμό της λειτουργίας τους την αναβάθμιση και ανάπτυξή τους προς όφελος της ελληνικής οικονομίας αλλά και της κοινωνίας.
 
ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ